Kampánykövetés Google Analytics-hez

Kampánykövetés Google Analytics-hez

A Google Analytics szolgáltatást valószínűleg mindenki ismeri, akinek van weboldala vagy kezelt weboldalakat. Rengeteg hasznos információval szolgál nekünk, a weboldalt látogatókról és úgy általánosan egy átfogó statisztikát kapunk.

Van az a helyzet amikor pontosan tudni szeretnénk, hogy egy látogató honnan jött és itt nem országra vagy weboldalra gondolok, hanem egy konkrét hirdetésre vagy akár egy Facebook posztra. Tegyük fel, hogy hirdetünk egy terméket, használjuk hozzá a Facebook-ot, hirdetünk más weboldalakon, küldünk ki hírlevelet és mérni szeretnénk, hogy melyiket érdemes folytatni, melyikből érkezett a legtöbb látogató, majd ezután hajtott végre valamilyen műveletet az oldalunkon. 

Erre több megoldás is létezik, most a Google féle megoldást nézzük meg közelebbről. A legjobb, hogy ehhez semmit nem kell beállítani, nem kell sehova sem beregisztrálni, mindössze ki kell egészíteni azt az URL-t, amit megosztunk. 

Így néz ki egy link, ami ki van egészítve a kampánykövetéssel:

https://bytechmedia.hu/?utm_source=Facebook&utm_medium=pelda_facebook_poszt&utm_campaign=pelda

Megadható paraméterek:

  • utm_source - Kampány forrás (kötelező megadni) például: facebook,hirlevel, hvg.hu
  • utm_medium - Kampánymédia (kötelező megadni) például: banner, edm, textlink
  • utm_campaign - Kampány neve (kötelező megadni)
  • utm_term - Kampánykulcsszó (opcionális)
  • utm_content - Kampánytartalom (opcionális)

Fontos, hogy a paraméterek legyenek rövidek, ne használjunk bennük speciális karaktereket, ékezetes karaktereket és szóközt sem, csak az angol ABC betűit. Nem kell kézzek összeraknunk ezeket a speciális linkeket, a Google készített egy oldalt, ahol szépen be lehet pötyögni a paramétereket, ide kattintva elérhető.

Ezután lépjünk be a Google Analytics fiókunkba, majd az Ügyfélszerzés -> Kampányok jelentésében tudjuk megtekinteni az adatokat.